ECO Autó Avagy kocsikázás olcsóbban, tisztán 2. Rész Mindent a szemnek



Amióta a személyautók beléptek a tömeggyártásba a gyártók azóta igyekeznek az emberek ízlésének megfelelő stílusú autót építeni. Ez pedig nem véletlen. Ugyanis az ember autója olyan tárgy amit mindenki lát éppen ezért szeretne olyan autóval járni ami másoknak is tetszik. És nem ritkán szeretne kitűnni a tömegből, felhívni magára a figyelmet vagy éppen dicsekedni vele.

Azonban ahogy haladunk előre az időben a "divatos", "újító" szavak jelentése folyamatosan változik. Viszont nem csak az idő hanem a hely is számít, de a globalizáció a helyi tényezőt egyre inkább lényegtelenné teszi ezért koncentráljunk csak az idő tényezőjére. Elég ha megnézzük hogy mit gondoltak az autó tervezők a korábban említett szavakról például az 1950-es években és mit gondolnak róla most.

Az autógyártás nagyon sokat változott a kezdeti módszerektől. Ma már számítógéppel végezzük a tervezést, szélcsatornában teszteljük a forma légellenállását, különböző biztonsági elvárásoknak kell megfelelni és a kor elképzeléseivel is haladni kell. Ez azzal jár hogy mindig valami új kerül a piacra vagy a régit kell új formába önteni.

Szélsőségek és normák

Az hogy az ember hogyan képzeli el a jövő autóját gyakorlatilag személyenként változik. Azonban két nagy csoportot mégis meg lehet különböztetni. Vannak azok az emberek akik valami egészen merész eddig nem látott kinézettel állnának elő és vannak azok akik minimális változtatásokat vinnének véghez a jelen autóin. Ezeken a csoportokon belül is vannak részegységek. Vannak akik a praktikusságot tartják szem előtt, ilyen például a kifejezetten városi autók. Legyenek kis helyigényűek, kis helyre is bele lehessen parkolni és a városi közlekedés a legalkalmasabb legyen velük.
Persze egy autó megjelenését a célközönség is megszabja. Nem mindegy hogy egy két ajtós városi autót vagy egy öt ajtós egyterűt tervez a gyártó mert ezek merőben más igényeket támasztanak feléjük. És akkor még szóba sem kerültek a sportautók és a terepjárók. Továbbá az is számít hogy hány személyes a jármű. Hogy személy vagy teher szállítás a cél. És szóba is került a legfontosabb szó. CÉL. Az autó egy nagyon tág fogalom. Minden attól függ hogy a gyártó milyen célra szánja az adott járművet. A cikk további részében foglalkozzunk a városi személygépjárművekkel mivel ezek a legelerjedtebbek és ez iránt a kategória iránt érdeklődnek leginkább az emberek.

Városi cirkáló //



Ez az autó tipikus példája a városi cirkálónak. Kicsi ezért nem kell sok hely neki. Keveset fogyaszt, ideális a zsúfolt városi élethez. Azonban ennek is megvannak a hátrányai.  Mégpedig a következők. Nem alkalmas nagyobb távolságok megtételére valamint a teherbírása sem túl nagy. Nem lehet vele például a nagyvárosi bevásárlást elhelyezni benne hiszen nincs is csomagtere. Ez a fajta autó csak egy személy szállítását oldja meg egyik ponttól a másikig.
Acélra amire tervezték teljesen megfelel azonban másra nem igazán használható. Ez a fajta tervezés meglehetősen szélsőséges hiszen rendkívül korlátozott a használhatósága.

Ahhoz hogy egy új autó sikeres legyen nem szabad hogy a korlátozottság érzését keltse az emberekben. Vagyis közel kell állnia a mindennapokhoz.
//


Ez a fajta tervezés már jóval közelebb áll az emberek mindennapjaihoz. Sokkal több lehetőséget tart magában mint kicsi városi cirkáló. Nem csak egy ember szállítására alkalmas.  Nagyobb távolság megtételére is alkalmas és teher szállítására is képes.  Ennél az autónál a jármű már nem korlátozza a használót a saját tervezésével, nem határolja be saját beszűkített céljaival.    

Haladunk a jövő felé

Akárhogy is nézzük az autó formája mindig is változott és változni is fog.  A kérdés csak az hogy milyen irányba halad majd a tervezés. Ezt a folyamatot nem tudjuk megállítani.  A kérdés csak az melyik irányba indul el a folyamat. Ez jórészt a használóktól függ ugyanis ami nem tetszik az embereknek azt általában nem szokták megvenni. Viszont az is igaz hogy az emberek nagy százaléka először idegenkedik rosszabb esetben egyenesen elutasítja a változásokat. Ezért az jövő tervezőinek igencsak nehéz dolguk lesz hiszen meg kell találniuk azt a bizonyos arany középutat ami a haladás jeleit mutatja de nem riasztja el a vásárlókat.
//



Amióta a személyautók beléptek a tömeggyártásba a gyártók azóta igyekeznek az emberek ízlésének megfelelő stílusú autót építeni. Ez pedig nem véletlen. Ugyanis az ember autója olyan tárgy amit mindenki lát éppen ezért szeretne olyan autóval járni ami másoknak is tetszik. És nem ritkán szeretne kitűnni a tömegből, felhívni magára a figyelmet vagy éppen dicsekedni vele.

Azonban nem csak a kinézetre kell ügyelniük a tervezőknek hanem különböző biztonsági előírásokra is. Azonban már vannak olyan tervek melyek meglehetősen merészen állnak hozzá ehhez a témához.

Miből lesznek az autók?

Ez a kérdés mindenkiben felmerül akit kicsit is érdekelnek az autók. A mai autókkal az a baj hogy nehezek. No persze nem kell arra gondolni hogy túlsúlyosak lennének hanem arra hogy a felhasznált anyagok összes tömege ennyit nyom.  Azonban már van néhány úttörő anyag amelyet bizonyos területeken már használnak. Ez az anyag nem más mint a szénszálas szövet.  Azonban ennek is megvan a maga hátránya. Mégpedig az hogy körülményes vele a gyártás és jelenleg nem éppen rendszeresített tömeg gyártási anyag. Ez pedig elsősorban az ára miatt van.

Azonban vagy egy új anyag a láthatáron. EZ az anyag pedig a Grafén. Ez az anyag egyenlőre még csak a laborokban létezik de a szénszálas szövettel is volt a helyzet néhány évvel korábban és ki tudja lehet hogy néhány év múlva ez lesz a rendszeresített anyag az autógyártáshoz.

Mit vár el az ember az autójától?
  •      Nyerje el a használó tetszését.
  •      Legyen meg benne a haladás szelleme.
  •      Ne korlátozza a felhasználását a tervezése.
  •      Érezze biztonságban benne magát az ember.



Források:

http://psipunk.com/category/future-cars-and-motorbikes/page/222/



http://inhabitat.com/aptera-diesel-electric-hybrid/



http://www.autoblog.com/2008/07/23/rca-grads-design-eco-friendly-concepts-for-the-future/












ECO Autó Avagy kocsikázás olcsóbban, tisztán 1. Rész Közelgő váltás


Mai rohanó világunkban egyre több helyre kell odaérnünk időben, ám ez koránt sem egyszerű. Mivel még nem találtunk fel olyan eszközt, amivel képesek lennénk egy időben, több helyen is létezni, így kénytelenek vagyunk sorrendet felállítani az elintézendő dolgokról és időben elvégezni azokat. Ezek többsége rendszerint más helyen vagy, ezért egyre szükségesebbé válik egy gyors szállítóeszköz, még az egyszeri ember számára is. Jelen esetben ez nem más, mint a jármű. A jármű alatt érthetjük a földi- vízi- és a légi személyszállítást, de most csak a földire fogunk kitérni, pontosabban a személygépjárművekre.